گزارش یک مورد جالب آدنوم پاراتیروئید

thesis
  • وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی - دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران
  • author محمدعلی ذوالفقاری تهرانی
  • adviser
  • publication year 1351
abstract

چکیده ندارد.

similar resources

گزارش یک مورد آدنوم پلئومورفیک پستان

مقدمه: آدنوم پلئومورفیک شایع ترین تومور غدد بزاقی است که ممکن است به صورت نادر در سایر نواحی مانند پوست، کام، سینوس فکی فوقانی، سپتوم بینی، حنجره، نای و نایژه ها، ریه، غدد اشکی و پستان دیده شود. مواد و روش ها: بیمار خانمی 47 ساله بود که با شکایت توده ای سفت، سه سانتی متری دقیقا زیر آرئول چپ از سه سال پیش، مراجعه نموده است. معاینه بالینی به نفع سرطان پستان بود. یافته های پ‍‍ژوهش: یافته های سونوگ...

full text

گزارش یک مورد آدنوم غدد سرومن

Çeruminous gland adenoma is a rare benign neoplasm of external auditory canal. This tumor involves middle age patients which can leads to hearing impairment. Since occationally it undergoes malignant degeneration, hence wide local excision is recommended. Here, one case of ceruminous gland adenoma is presented and characteristics of benign and malignant ceruminous gland neoplasm is discussed.

full text

گزارش یک مورد جالب لنفوم اولیه تخمدان

لنفوم اولیه تخمدان یک بدخیمی مرتبط با تخمدان می‌باشد که فوق‌العاده نادر است (کم‌تر از 1% موارد کل بدخیمی‌های تخمدان). تظاهرات بالینی آن مانند سایر بدخیمی‌های تخمدان می‌باشد. این مقاله گزارش یک مورد از این بیماری در یک خانم 32 ساله است که به دلیل علایم بالینی و گزارشات سریال سونوگرافی مبنی بر وجود توده‌ در تخمدان راست تحت لاپاروتومی قرار گرفت و در بررسی پاتولوژی Malignant diffuse lymphoma type B...

full text

گزارش یک مورد آدنوم متانفریک در یک خانم 32 ساله

چکیده آدنوم متانفریک یک تومور خوش خیم کلیوی نادر بوده که نمای بالینی و رادیولوژی آن مشابه تود ههای بدخیم می باشد و تشخیص آن بصورت آسیب شناختی و بعد از عمل جراحی می باشد. این تومور که اغلب در زنان میانسال دیده می شود، سیر درمانی و زنده مانی خوبی دارد. ما یک مورد آدنوم متانفریک را در یک خانم 32 ساله که با درد و توده شکمی مراجعه کرده و تحت عمل جراحی رادیکال نفرکتومی قرار گرفته گزارش کردیم.

full text

گزارش یک مورد آدنوم غدد سرومن

آدنوم غدد سرومنی یکی از نئوپلاسم های نادر و خوش خیم مجرای گوش خارجی است که در سنین میانسالی روی داده و سبب کاهش شنوایی می گردد. گاهی مواقع این نئوپلاسم دچار دژنراسیون بدخیم می گردد. از این رو جهت درمان آن اکسیزیون وسیع موضعی توصیه می شود. در این مجموعه ضمن معرفی یک مورد آدنوم غدد سرومنی خصوصیات نئوپلاسم های خوش خیم و بدخیم غدد سرومنی بحث می شود.

full text

My Resources

Save resource for easier access later

Save to my library Already added to my library

{@ msg_add @}


document type: thesis

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی - دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران

Hosted on Doprax cloud platform doprax.com

copyright © 2015-2023